2009年12月31日木曜日
1 Liter Air Mata #2

Hoo. Berjaya habes tgok drama 1 Litre of Tears.

Buat kali ke-6. Ko nak cakap aku gile? Haha. Aku pon rasa camtuh.

Tapi aku kalau suka kat something mmg gile. Suke gile2 nye.


Tapi so far, 1 LOT ar yang paling menarik hati aku nak tengok dia banyak2 kali. Hoho.

6 kali aku tengok, 6 kali gak ar aku menangis. Tapi paling dahsyat masa 1st time ar. bile da tengok banyak2 kali, xdela feel sedey tuh sangat. Tapi serius drama nih mmg sedey gile kan. huhu~

Ape yang aku suka kat drama ni.. Cerite yang sangat buat aku terfikir.

Buat aku sedar betapa bersyukurnya kite diberikan kesihatan yang baik.

Sedarkan aku yang when you lost something, you got something.

Make me realise how important family is.

The meaning of friendship..maybe?

And of course la pelakon2 dia.

Aku suke adek laki dia, Hiroki.. Hormat akak dia, n time dia ajak akak dia pergi match bola dia, dia buatkan tiket tu sndiri. Comel2!

Ako, adik perempuan dia. Even mula2 dia cam xsuke akak dia, tapi sebenarnya dia sangat caring. Dia sangat bes la!

Mak dia. Sangat cool man! Sangat tabah. Memang ibu contoh ar. Salute2!

And of course la aku suke Asou-kun kan. Atarimae janai!~ Sape pompuan yang tengok cite nih x suke Asou? Haha. Aku memang suke laki camtuh pon..tsumetakute..soreni, dareka ni niterushi.. :p

Aku rasa, masa 1st time aku tengok cte ni, part aku paling banyak aku nangis masa part adik lelaki dia, Hiroki kena marah ngn adik perempuan dia, Ako. Sebab xdapat protect kakak dia Aya yang sakit tuh bile kena ejek. Woo. Part tuh aku nangis banyak gle. Kali ke 6 tengok balik pon nangis gak :p

Bile part2 dia ngan mak dia pon, mesti rasa sebak.

Adeh, bab family2 ni memang aku sensitif sikit. Senang je nak ngalir air mata nih huu~

So, kali ke 6 aku tengok 1 LOT nih bukan takat tengok je tau! Aku men pause play pause play haha.

Aku buat keje agak gile gak ar. Aku salin ayat2 dia cakap.

Ayat pendek ke, panjang ke.

Speech dia sebelum pindah sekolah tu ke.

Surat dia bagi kat Asou-kun pon aku salin.

At the same time increasing my vocabulary and listening skill. Deshou? Hehe.



Asou sangat hensem pakai tuxedo. Cair cair!!~ MySpace



Gambar ni sangat comel. Naik basikal sama2. Xrasa sweet ke? Hoho.



So, di sini saya ingin mencoret balik ape yang telah disalin.

Tapi minta maaf awal2, akan ku coretkan dalam bahasa Jepun.

Dan tiada khidmat terjemahan kali ini.

Saya kurang mahir ye bab translate2 nih. Paham camtuh je. Huuhu. Ayat jepun susah nak translate aarr~ Kalau aku translate kang busuk gile jadik nye hahaa~


花ならつぼみ私の人生
この青春の始まりを
悔いのないように大切にしたい


Ada banyak je lagi. Tapi len kali pulak aku update lagi. Lagipun boring kan baca banyak2 nih. Hehe.

For those who are interested to read Kitou Aya's English translated diary, feel free to visit these pages.

Diary of Kitou Aya. 1 Litre of Tears

OneLitre on Xanga

Aku dalam proses ulang-baca diary dia tuh. 1st time baca dulu ilmu x cukup lagi haha.

Hope this post will help some of the 1 LOT's fans out there *like me*.

Enjoy ^___^





ラベル: , ,

 
posted by pja_chan at 1:09 | Permalink |


7 Comments:


  • At 31/12/09 4:03 午前, Blogger abbad

    aku pun tgk jgk
    citer ni bt aku appreciate life sgt9
    :)

     
  • At 31/12/09 5:15 午前, Anonymous 匿名

    waa aku pon dah tgk cte tu byk kali...dh 7 kali aku tgk..huhu lbeh skali dr ko...seryes besh gle cte tuh...tiap2 kali aku tgk msti dpt pemikiran yg len2,tu yg xbosan tuh tgk byk2 kali...byk sgt pemikiran yg bleh kte dpt dlm cte tuh,kne tgk byk2 kali bru bleh realize...
    hoho aku ske ayat yg ko ltak tuh.. "花ならつぼみ私の人生、この青春の始まりを、悔いのないように大切にしたい。。。”
    kat part mane r ade ayat tu?
    -bulu-

     
  • At 31/12/09 10:17 午後, Blogger KiteKamu

    hahaha

    6 kali??
    ak tgk 2 kali pon rse mcm dh melampau..
    disbbkn cite nih, aku jd xsuke lgsg cite korea...
    jgn tnye nape..
    hehhee

    weh,yg blog tuh die tranlste full ke diary tuh??

     
  • At 3/1/10 1:24 午前, Blogger pja_chan

    ::abbad::
    kan?? hehe. sbb tuh ak suke gle cte nih heee :)

    ::bulu::
    eh ni da lebih dr ak nih. xpe2. t ble ak rasa nak tgok lg ak tgk ar hehe. ayat tuh ade dlm episod 1. time da nk abes epi 1 baru dia cakap.

    ::kitekamu::
    ha, cte korea klu ko nak layan jiwang leh la..jpun nih klu ko nak renung khidupan ko leh ar layan huhu.

    yup. blog tuh mmg dia translate full diary tuh. slmt mmbaca :)

     
  • At 3/1/10 6:44 午後, Blogger eD

    ...

    ni gile ape ni ulang tgk drama sama 6x. -_-"

    try baca kyoukasho sama 6x :P

     
  • At 4/1/10 1:27 午前, Blogger azrul

    aku tak tengok agih..damn~berhabuk dalam hard disk aku neih.

     
  • At 15/2/10 12:12 午後, Anonymous 匿名

    ....mwahahahhaha...

    pja...aku tak abes tgk pun cite tuh...
    tu la.. sape g bitau aku... plakon pompuan tuh sanye tak snonoh kat real world? kn dah hilang feel?

    lg satu...aku mmg bukanla org tak berhati perut.. tp bile tgk ayah die nangis.....rase lawak la plak... (suimasen~) XD

    takleh blah waktu tgk tu sume org nangis aku je yg ketawa terbhk2...

    mwahahahahh~~