2009年6月18日木曜日
1 liter air mata
Hari sabtu ari tuh pegi KLCC. lamanye da xjejak kaki kat sana.

Da kata pegi ngn suhaily, so memang tempat lepak nye kat Kinokuniya la. Plus, ktorg nak jimat duit, jalan2 kang ade je bnda2 xpatut yang terbeli.

So, lepak2 sambil menunggu nak masuk wayang. Ktorg tgok Monsters vs Alien 3D. wohohoo. 1s time kot aku tgok wayang 3D, bes laa!~ Paling suka part kat uchuu *angkasa lepas* aku rasa macam btol2 aku tgh terbang2 kat sana huhu~

Ok, cte balik yang kat Kinokuniya tadi. So da lama sangat melepak..tibe2 rasa nak membeli plak kan. So saya tibe2 terfikir nak cari diary 1 Rittoru no Namida aka 1 Litre of Tears. Lama gak ar cari, da agak putus asa, tibe2 ternampak dpan mata! WAA!~yume ga kanaimashita! *dreams come true!* So, ape lagi, trus angkat ar...hoho. Habis lagi duit aku. ish.



Sekarang in process reading. Masa baca boleh terbayang scene2 dalam drama. Wahaha. Sangat sronok. Da 5 kali kot aku tgok drama tuh. Sampai da leh hafal da skrip dia hoho. Tapi sayang, Asou-kun yang kakkoi gileeeeee *cool* xde. Asou-kun tuh watak yang direka pon huhu.

Dulu aku berazam nak beli nikki *diary* nih sejurus aku sampai Jepun. Tapi da terbeli kat sini da =D
Yang ni actually 2nd novel japanese aku, tapi aku consider this is the first la. sbb yang dulu tu, bertajuk 'Konpeito' aku bace bape page je. banyak sangat kanji x tau hahha.

Yang 1 litre of tears ni ok la. ade je xpaham, but so far boleh la lagi.

Adei, saya sangaaaatttt la suka 1 litre of tears tu. Big fan la kot. xtau nak cakap cane da huhu.

P/S : 1 Litre of Tears is a Japanese drama. Popular la. memang boleh nangis 1 litre ar kot tgok cte nih huhu. it is about a girl yang kna penyakit spinocerebellar Degeneration. Saya sarankan sume orang tgok cte nih. Sangat buat anda berfikir.



ラベル: , ,

 
posted by pja_chan at 21:19 | Permalink |


11 Comments:


  • At 18/6/09 11:45 午後, Blogger azrul

    aku x tgk agih la!!!
    hahaha...

    nyway..gi tandas la..
    prut dah pnuh dah tuh~
    hahah..

     
  • At 19/6/09 3:19 午後, Anonymous bob

    btol2!!!
    sgt stuju!!
    masih aku igt lg air mata yg jatuh di kala tgk cite tuh!!!
    hahaha~

     
  • At 20/6/09 8:10 午前, Anonymous 匿名

    wah!!!!.... ni mmg smangat membare btol nih... ni shougakkin tinggal brape nih??? LOL... okane wo muda"shisugi" ni shinaide>>>>>

     
  • At 21/6/09 1:59 午後, Blogger Amirah Bazil Ahmad Kamal

    btol3
    nanges gile kot tgk cte i liter or tears nieh
    mmg meleleh..1st time kot
    pastu abes tgk cte pape je meleleh
    cte lawak xdela ;p

    suke gile asou-kun
    hot gile
    tp sayang..cte not happy ending =(

     
  • At 23/6/09 7:02 午前, Anonymous 匿名

    powderd snow......


    .....

    ..

    .

     
  • At 24/6/09 5:05 午前, Blogger Datuk Hensem

    Teringat tgok cite tu rame2 ngan sempai...semua nak jaga cool tahan nangis..air mata bergenang je kat mata,,,dekat nak 11 litre....ngeeeeeeee,,,,,,

     
  • At 27/6/09 12:07 午前, Blogger pja_chan

    ::azrul
    rugi dowh ko x tgok..bek ko tgok.. t ko msti berubah sdikit sebanyak pndangan ko ttg smthing hehe. tgok ar weh!

    ::bob
    baru ko tau bob nape aku gile sgt cte nih..hehe. ko pon nangis~

    ::zamrex
    hehe. ni mmg smgt pon. klu psl rittoru no namida je smgt ar keke. okane? mada2 yo. osoraku anata yori takusan aru haha~

    ::abby
    hehe. asou kun mmg sangaaaaatttt coooollll~ cair2. isk2. tp sbenarnya watak tuh xde pon dalam cte sebenar. klu ade xtau nak cakap ape da keke.

    ::kura-kura
    igt lg ko maksud konayuki - powdered snow..hehe. rindu nye nak memekak ngn ko lagu tuh hihi

    ::abang ali zulfikar
    bese la tuh. klu tgok ramai2 mmg nak meng-cober je la nangis. sbb tuh saya tgok sorang2. even da ulang 5 kali drama nih n da leh terhafal da dialog dia keke

     
  • At 28/6/09 6:54 午前, Blogger Amirah Bazil Ahmad Kamal

    xtaw nk ckp ape dah?
    speechless?
    ckplah wowow =p

    oo mksd konayuki tu powdered snow ek?

     
  • At 28/6/09 1:14 午後, Blogger pja_chan

    このコメントは投稿者によって削除されました。

     
  • At 28/6/09 1:14 午後, Blogger pja_chan

    ::abby
    aah. kona - powder. yuki - snow . = debu salji? haha
    dlu masa tgok 1 LOT aku gle kat ryo, tp lpas tgok cte len gle cte len plak ar hoho

     
  • At 29/6/09 12:17 午前, Blogger Amirah Bazil Ahmad Kamal

    itu tndenye x setia dong
    wakakakaka
    ish3 ini amalan yg x patot diamalkn
    XDD