2009年9月24日木曜日
Alhamdulillah~
Amaran : Pos ini banyak gambar ye. Lebih tepat lagi gmbr anak sedara saya, Dian Delisha. Sila la menatap!~

Alhamdulillah~ Aidilfitri 2009 sangatlah menarik!

Omotta yori zuibun yokatta yo~ *it's better than i thought before*

Aku, bancai (abg sulung aku), kak yun (akak ipar), Dian Delisha n Zahid gerak ke Selama dalam kol 11 lbih malam camtuh ar. Mama, ayeh ngn bayep raya kat kl. Xckup kete deyh nak gerak. Kete yg besar sizenye masalah lak huhu~~

+1st day of raya+

So sampai kat Felda Ijok subuh. Fuh! Subuh raya beb! Lama tau nak smpai kat kampung aku tuh huuu~ Sampai2 je bapis da siapkan tempat tdo tuk sume..ape lagi, pengsan sume after subuh huhu~











































After asar, gerak ke Bukit Merah, rumah mak teh belah abah. Woooo bes plak rasa thn nih weh~ sbb nye ramai yang da len2. haha~ yg gmuk jadi kurus n makin ensem, yg dlu kurus skrg da gemok, maksu ak plak pregnant lg..yg dlu x ensem skrg da hnsem, yg dlu kat Jepun skrg da balik Malaysia pon ade gak huhu~ Tambah lagi ngn masakan mak teh yg mmg bes huu~









Senpai to kohai *senior n junior*






Kami sebaya tau!



After maghrib, otw balik tuh beli mercun plak...So dgn x tukar baju nye sampai2 rumah ktorg pon excited ar nak men mercun! Haha. Dian la epy~ Bapis belanja beli mercun yeyy~ Igt aku da xsntuh mercun da dis year hahahaa~

After tuh, mandi, solat, light off people!


+2nd day of raya+

Dlm tghari ktorg gerak ke Bayan Lepas Penang. Yeyeye~ penang2~ Jumpa family maksu belah mama plak. wohooo~ Den tbe2 pakat2 lak nak g Jitra, Kedah. Umah makngah. Walaweh! Abg2 aku layan je kan. So gerak la kami ke sana.. BEs gile kot~~ sbb da lama sgt2 family aku x berkumpul canih. Sejak pak ngah meninggal, pastuh arwah nenek aku pon.. sunyi da rumah kat Felda tuh..huhu~ Sepupu2 aku yang jarang balik pon ade gak. Juz mama, abah, ayeh ngn bayep je la xde dis raya. Tp xpe la kan. Nak wat cane~

So balik dr Jitra ke Felda Ijok Selama malam tuh jugak. Fuh fuh! Satu hari tuh! Selama --- Bayan Lepas --- Jitra --- Selama. ahhaha! Dalam kete bapis dok sebelah aku. Haha. 1st time tdo kat bahu dia. Aku xde la nak mnja2 sgt ngn abg2 aku even ak sorg ppuan ye haha~ Masa ak nak tdo tuh ak terdengar dia kata 'kakak da nak g jpun da..heee' =p

Sampai Felda dlm 1 lbih. Nasib bek la da jamak kat rumah mak ngah. balik trus tukar baju, tdo!

so ini pic utk 2nd day ye =))










Kawan baru jumpa kat umah maksu. hehe. Mereka sebaya.



+3rd day raya+

Masa utk pulang. Hati aku da risau2. pikir pasal medical check up, pasport, assignment lg. aiyooyoo~ So gerak dlm 3 camtuh..smpi umah dalam kol 10 lbih la alhamdulillah~


kawasan belakang rumah. Saje bawak Dian jalan2 hehe.



Bye2 kampung =)











Dian merajuk ngn ak. Wekk! Busuk la Dian nih.


Member baru jmpa kat R&R. Haha. Dian ni peramah ye.



So, as kesimpulannya. Saya sangat bersyukur dan berpuas hati kerana Allah tetap bagi saya senyum pada pagi lebaran, dan bagi saya enjoy, insyaAllah last raya b4 ke Jepun nnt. Harap2 la kan. Dapat jumpa sedara mara yang da bertahun xjmpa. 1st time saya enjoy raya betol2 nih! and ape yang buat saya lagi epy, langit sangat cantik la kat kampung! Malam2 bintang baaaannnyyyaaaakkkk~~waaaaaaa hepy2!!~ Juz dis year xnmpk nagareboshi *tahi bintang* mcm dalam speech saya tuh hehee~ Tapi xpe. Saya hepy. Nikmat Allah melimpah ruah Dia hulurkan. Alhamdulillah~

p/s : banyak kan gmbr Dian? Dia gile kamera. Ktorg pon gle tgkp gmbr dia ahha. Tp nasib bek dia fotogenik ye hehe.

ラベル: , ,

 
posted by pja_chan at 0:44 | Permalink |


8 Comments:


  • At 25/9/09 4:51 午前, Blogger Wan Harun

    comel doh budak tu :)

     
  • At 25/9/09 6:33 午前, Blogger bawangmerah

    weyh, theme raya family kite cam lebey kurang je - kaler merah. i
    like~
    kau nak tau sumting tak? aku baca satu novel ni, dia amek setting kat felda ijok.

     
  • At 25/9/09 10:16 午前, Anonymous azrul

    mai r datang bangi!!~

     
  • At 26/9/09 12:17 午後, Anonymous 匿名

    wei
    budak kecik pakai spek 2 macam boo dalam monster inc!!!comel siot
    teringat aku tyme kecik2 dulu , aku comel gak kecik2 dulu,hahah

     
  • At 26/9/09 1:47 午後, Blogger pja_chan

    ::wan
    hehe. bese la. family kami sume comel2 haha.

    ::bawang
    xde ar. family ak xde theme kale pon. tp terkebetulan rmai lak pki merah huhu. oh novel tuh, ak ade bca gak. haha. x igt da tajuk dia.

    ::azrul
    ne ade masa beyhhh~

    ::mawi
    aah la! ak pon baru sedar weh! sama koott ngn boo hahaha~ tp ko ckp ko kiut dlu2 tuh.tpu je tuh. haha.

     
  • At 26/9/09 6:32 午後, Anonymous 匿名

    言っちゃったね。。。可愛いって。。事実のこと言っちゃわけですねぇ。。。。。

     
  • At 28/9/09 11:00 午前, Blogger azrul

    KEREK!!!!!~

     
  • At 4/10/09 10:07 午後, Blogger amyrah

    family korg sume comel2!!
    pipi montel2
    haha :p