2009年9月13日日曜日
Dai~dai~ +.+
Oh. Sangat la pening pikir nak g dai (university) mana

Ciri2 dai yang aku nak pegi :

1. Xmau bandar. Maksud nye Tokyo, Chiba, Osaka, Nagoya da macam out of list gak ar. Living cost tinggi ar, xmau~ ehe

2. Ade senpai (senior) yang amek course yang aku nak. Course yang aku nak amek ouyoukagaku (applied chemistry) yang berkaitan ngn kankyou (environment).. Kalau ade senpai senang sket, leh dpt soalan2 las year, buku2 kan2? hehee~

3. Purata orang malaysia kat sana ramai. Mula2 aku pening gak. Nak pegi tempat ramai melayu ke x. Tp las2 mama ckp pegi la tempat yang ramai melayu. Pompuan. Lagipon, senpai2 len pon pesan cam tuh jugak. "Bukan Malaysia, klu ape2 hal orang melayu keliling..orang pompuan, btter plih tmpat ramai melayu la..pilih dai sama2 ngn member ke.." So, ok la! Atas nasihat senpai2
n mama pon da ckp camtu, so pegi la tempat yang ramai melayu...kot. Adei, kena bincang ngn sensei lagi~ Sensei sory~ asyik mnyusahkan sensei je huu~

4. Ryunen (repeat year) sket.. Mesti la xmau pegi dai yang senang kne ryunen. Nanti orang len da balik msia, aku tggal sorg2 kat sana, repeat 1 tahun waaaaa xmauU~~

5. Pasal makanan halal, transport bla bla insyaAllah ok kot. Kalau Jepun tuh, kampung dia da macam bandar kite da so ok kot..

6. Lupe plak. Ni faktor besar gak nih. Aku nak g area tengah2 jepun gak! Xkire ar.. nanti senang nak ryoko *jalan2* hehe. Nak g atas ke, turun bawah ke..Lagipun kat tgh nanti senang nak kumpul ramai2. Kalau atas2 sejuk!~ Mau aku demam tiap2 hari. Saya nih x tahan sejuk.. huhu~

So far, yang leh terpikir tmpat yang ade sume ciri2 nih.. Toyama, Gunma, Okayama.. Tapi kena pk lagi. Carik maklumat lagi..Nak g Shizuoka sebab leh tgok Mt. Fuji. Tapi xde senior amek sama course ngn aku la...so susah la sket~

Pening2~~ harap2 mimpi la dapat petunjuk kan..
Arituh mimpi da ak nak isi da borang tuh, tp da x igt ape nama dai aku tulis huhu~
HArap2 mimpi tuh ade smbungan dia haha~
 
posted by pja_chan at 6:26 | Permalink |


6 Comments:


  • At 13/9/09 12:00 午後, Blogger azrul

    ko mimpi isi borang kursus kawen kot..wakakak!!~gatal2..

    ala, UTP jer la wey!!!

     
  • At 13/9/09 4:20 午後, Anonymous bob

    pilih utp je!
    dkt ngn aku!!!
    hahaha

     
  • At 13/9/09 9:29 午後, Anonymous 匿名

    HIHI... ble nk mimpi kertas soklan eju plak..

     
  • At 25/9/09 6:14 午後, Blogger pja_chan

    ish. tau la korg sayang benar kat aku haha. xleh la deyh. paham x universiti di jepun sahaja? hish2.

     
  • At 26/9/09 2:51 午後, Anonymous 匿名

    wei!

    ape jadah gi jepun dok kat kampung melayu?!

    gi tempat lain!

    kawan dengan orang jepun!

    pompuan tak pompuan!

    kita bukan pegi negara pseudo-malaysia!

     
  • At 26/9/09 6:50 午後, Blogger pja_chan

    ::takaharsuiko
    alahai. saya pening2 la. mule2 xnak gak g tmpt ramai mlayu. tp las2 bile mak aku ckp camtuh, ikut je la. mom is da best maa :D