2010年12月2日木曜日
Merayu.
Assalamualaikum wbt.


Apa khabar semua? Semoga masih dibawah lindunganNya. ^_^

Saya terbaca satu post tadi. Menarik. Kalau nak baca dengan lebih lanjut lagi, klik sini. ^_^
Tiap-tiap kali saya baca entri beliau saya mesti terleka heee.
Harap2 entri dia menjadi salah satu yang dapat menyentuh hati saya yang masih mencari-cari ini, insyaAllah.

Cuma saya mahu adukan sedikit, dari pandangan saya sendiri tentang entri di atas.
Benar, saya xnafikan, saya pon tidak terkecuali dari salah seorang yang mengiktiraf perkara-perkara jahiliyah di sekeliling kita sebagai perkara 'biasa'.

Bila ada rakan2 yang bercerita tentang perkara jahiliyah disekililing, saya akan jawab 'Alah, biasalah tu."

Astaghfirullahalazim.

Semoga selepas ini, kita dapat memperbaiki diri kita kearah yang lebih baik, untuk mendapat keredhaanNya. Amin.

************************************************************

Ok, sekarang saya mahu adukan tentang diri saya pulak.

1. Saya kecewa dengan diri saya sendiri. Ya, sekali lagi saya kecewa dengan diri saya. Entah untuk kali yang keberapa. Sampai saya rasa KOSONG. Kosong semula. Dan akhirnya, saya mencari yang salah.
Saya xtahu. Ya Allah, KUATKAN hatiku Ya Allah. Aku merayu padaMu.

2. Saya mimpi macam2 sejak akhir ni. Kebanyakannya mimpi yang buruk2. Saya sedih sebab kadang2 mimpi tu menghapuskan semangat saya, kadang2 bila bangun dari tidur saya rasa takut semacam. Takut, dan saya mencari-cari sesiapa yang menghulurkan tangannya ke saya, tapi tiada. Dan akhirnya saya mencari sendiri, dan saya mencari yang salah. Ya Allah, tolonglah aku, aku merayu padaMu.

3. Mimpi saya yang paling latest sekali, saya xtahu bagaimana. Tapi ternyata mimpi itu adalah mimpi paling indah bagi saya. Mimpi yang paling saya impikan sekarang. Mimpi yang saya fikir boleh menyelesaikan masalah hati saya sekarang ni. Tapi saya xtahu, adakah benar apa yang saya impikan selama ini? Saya tidak tahu. Dan mimpi tu adalah salah satu mainan syaitan. Sungguhpun begitu, saya inginkannya. Tapi mungkin ini adalah nafsu semata-mata? Saya xtahu.
Ya Allah, tetapkan hati aku ini, aku merayu padaMu.

p/s : Gambar diatas tiada kena mengena dengan entri kali ini. Tapi kalau sebagai introduction, itu adalah parfait yang paling besar saya pernah makan dalam hidup saya hahaha. Masa tu jalan2 Jepun, summer 2010. Dekat Nagoya :)

p/s 2: Tahan je lah ye dulu para pembaca *cehhhh ada ke orang baca?? HAHAHA* Hati saya sakit lagi. Ini adalah salah satu cara untuk saya mengingatkan diri saya yang selalu sangat leka. Xde yang lain, saya menulis untuk diri sendiri. Kalau ada yang dapat something yang baik2, alhamdulillah. :)

ラベル: ,

 
posted by pja_chan at 17:54 | Permalink |


2 Comments:


  • At 3/12/10 10:24 午前, Blogger pengemis Cinta

    sayang, kuat ya?

    teruskan bertahan.
    lama tak dengar cerita tentang kamu, kekuatan makin hilang.
    tapi tak apa, asalkan kamu tetap kuat,

    kekuatan tu tetap tak akan hilang sepenuhnya. kamu tahu kan?
    :)

     
  • At 7/12/10 2:13 午前, Blogger hiKari

    adik..

    Kadang-kadang Allah bagi kita kekosongan supaya kita rindu untuk balik pada Dia.
    Bila rasa KOSONG msj akk!
    sbb maher zain cakap "hold my hand"
    (^_^)

    murabbi akk penah ckp pada akk..

    mimpi ini ad tiga.. satu mimpi yg datang dari Allah.. mimpi yg mcm mne mimpi yg datang dari Allah tue.. mimpi yg memberi sesuatu pada kita sebagai petunjuk utk kita dan biasanya kita akan igt mimpi tue...(^_^)

    dan ada juga mimpi sr syaitan.. mimpi dari syaitan akn buat kita rasa sedih takut dan yg sewaktu dengannya..

    dan yg terakhir ialah mimpi sesuatu yg kita fikir sebelum tdur kita.. kerna terlalu sgt memikirkan ttg bende tue sampai terbawak dalam mimpi kita..

    semoga Allah berikan kamu kekuatan syg!!