2010年11月22日月曜日
Urat leher.
Assalamualaikum wbt.

Sepanjang hidup saya, sekarang ni adalah masa paling down saya pernah rasa.
Ujian besar yang amat.
Dulu, saya la yang mengutuk sana sini.
Sekarang, padan muka kat diri sendiri.
Allah betul2 nak tunjukkan kat saya, apa rasa berada dalam keadaan tu.

Tapi, saya yakin! Mesti ada hikmahnya kenapa sume ni jadi.
Mesti.
Saya yakin, Allah xkan jadikan sesuatu tanpa sebab.
Mesti ada sebab kenapa dia jadikan semua nih.
Mesti ada hikmahnya, kenapa kita begitu.

Saya terbaca, satu ayat dekat blog hehe :P *pinjam eh*
"...Allah sengaja bawa kita jauh dari Dia. Supaya apabila kita sedar, kita cari Dia semula, dan supaya kita dapat merasa nikmat iman, nikmat kembali kepada Dia tu lebih..."
Sesungguhnya Kau tidak akan menjadikan sesuatu tanpa sebab.

Biarlah air mata jadi saksi. Saksi betapa deritanya aku sekarang ini.
Biarlah banyak mana pon air mata yang jatuh berjurai.
Janganlah sesuatu yang haram untuk aku menjadi saksi derita aku ini Ya Allah.

Syukur, Allah temukan saya dengan 'dia'.
Saya xsangka, Allah temukan kami dalam keadaan begini.
Sungguh, Allah itu Maha Besar. Cantik betul perancanganNya.
Allah tahu saya perlukan kekuatan, Allah temukan saya dengan 'dia'.
Dan, siapa sangka, 'dia' juga perlukan kekuatan itu.
Subhanallah.

Dalam hati ini, Allah lah yang paling tahu, yang paling faham apa yang saya rasa sekarang.
Macam mana kita mencari siapa2 pon, tapi tetap yang akhirnya, Allah juga.

"Allah itu lebih dekat kepada manusia daripada urat lehernya sendiri." [50:16]

Kalau kita nak, kita kena usaha.
Kalau kita nak, mesti Allah akan permudahkan kita, InsyaAllah.

Semuanya dari Dia. Even bagi kita benda tu derita, tapi itulah sebenarnya yang terbaik untuk kita dariNya.
Yang penting, sentiasa bersangka baik dengan Dia.
Allah xkan bagi kita racun. Xkan sekali2.
Cuma kita yang hanyut dengan nikmatNya sampai terjumpa racun, dan akhirnya tertelan racun.

Ya Allah. Permudahkan segalanya.
Kuatkan hati aku ini Ya Allah.

ラベル: ,

 
posted by pja_chan at 22:10 | Permalink |


2 Comments:


  • At 22/11/10 11:06 午後, Blogger -zamrex-

    俺は何も助けあげられないけど、っていうか、自分も助けられない情けない俺だけど、頑張ってしかいえないんだ。。今泣いてもいいんだよ。。泣くのは何も悪くはない。。そもそもその泣きたい気持ちは神様がくれたものだから。。泣いてるから、僕らは弱いって気づき、もっと強くなれる。。って、自分に言いたい話だけ~~俺は見れないけど、笑顔のほうが可愛いよ~確かに~~~ ;)

     
  • At 23/11/10 3:30 午前, Anonymous bob

    ishh2..wlaupun ak xtau ape yg dah trjadi, tp alhamdulillah~
    dlm hadis Qudsi ade ckp
    "kalu hambaKu dkt padaKu satu jengkal, Aku dkt dgnnya satu hasta..kalu hambaKu dkt dgnKu satu hasta, aku dkt dgnya satu depa..kalu hambaKu dtg kpdKu dgn berjalan, Aku dtg kpd mereka dgn berlari.."