2010年11月27日土曜日
Mood roller coaster
Assalamualaikum.

Hari ini mood hepy alhamdulillah.
Semangat nak buat apa2, hehe.
Tapi exam td jawab tah pape gak. Ada je yg xleh buat :( huhu

Mengadu kat seorang sahabat.

aku : aku buat bnda xelok :(
dia : sayang
satu taktik syaitan kan
dia ingatkan ko berkalikali
tentang apa yang ko dah buat
apa yang ko kesalkan
lepas tu sikit2 dia bina perasaan malu
perasaan tak layak nak jumpa tuhan kita
perasan hina nak minta ampun
jadinya,jangan ingat lagi ok?

See? Syaitan tu licik. Pandai sangat2 nak perdayakan kita manusia yang Allah dah cipta pandai jugak ni tapi xreti kawal nafsu.

Mood, iman..memang xpenah tetap. Macam roller coaster pon ada jugak. Kadang2 rasa takut sangat2, (especially saya yang gayat ni), kadang2 seronokkk!! Turun naik turun naik. T.T

So macam biasa la, mood saya tiba2 xbaik.
Air mata jadi saksi lagi. Tapi saya harap air mata ni boleh buatkan saya lebih kuat.
Ok, saya tipu sket. Marah turut menguasai diri.
Astaghfirullahalazim.

"Jangan engkau bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita" [9:40]

Hati, dengarlah..Allah sedang memujukmu..

"Katakanlah wahai hamba-hambaKu yang melampaui batas (dengan perbuatan-perbuatan maksiat) terhadap diri mereka sendiri! Janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sungguh Dialah Yang Maha Pengampun, Yang Maha Penyayang." [39:53]

Allah ampunkan semua dosa wak, SEMUA. Kecuali syirik. Mintak dijauhkan..

Awak, SEHINA mana pon pandangan orang lain kat awak, buruk mana pon apa yang awak pernah buat tuh, tu semua ujian dari Dia. Mungkin orang lain xkan faham, sebab mereka xpernah terhanyut jauh macam awak. Awak yang pernah rasa, awak tau kan rasanya macam mana? Awak tau kan? Jadi, awak lebih tahu apa baik buruknya. Percayalah awak, Dia tu xkan jadikan sesuatu tanpa sebab. Xakan. Yakinlah dengan Dia wak..

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya." [2:286]

Sabarlah wak dengan ujian Dia..jangan biarkan nafsu dan amarah menguasai diri..sebab masa tu, syaitan da berjaya conquer awak..

"Wahai orang-orang yang beriman! Mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan SABAR dan SOLAT. Sungguh, Allah berserta orang-orang yang SABAR." [2:153]

Lagi satu, awak pedulikan je apa orang lain cakap. Ok? I mean, pedulikan SEMUA yang boleh buat awak down, yang buat awak terfikir2 balek, yang buatkan awak rasa xlayak nak jumpa Tuhan kita Yang Maha Pengampun tu. Saya faham wak, saya faham awak sedih. Saya tau.Tapi.. awak kena kuat, sedangkan sahabat2 dulu pergi berperang wak, kecilnya ujian ni nak dibandingkan dengan mereka2 yang terdahulu tu..jadinya, sabar dan kuatkan diri dan iman tu ok?

Berikanlah kami (Ya Allah) iman yang sebenarnya sehingga kami tidak lagi gentar atau mengharap orang lain selain dari Engkau sendiri.

Jangan (Ya Allah) Engkau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri;
walaupun kadar sekelip mata atau kadar masa yang lebih pendek dari itu.


ラベル: ,

 
posted by pja_chan at 0:09 | Permalink |


0 Comments: