2009年5月2日土曜日
Untuk kau
Aih. Hati ini seperti di compress2 dgn satu pemberat yang dibuat dr metal ape, rasa berat. Iki ga kurushiku kanjirareru...

AH. Aku rindu masa itu. Masa kite sama2 bergelak ketawa. Masa kita bergurau senda. Kau cakap benda yang bertujuan untuk sakitkan hati aku, tapi aku sikit pon x terasa. Aku lawan ko lagi ade la! Lepas tu kita sama2 pecah perut ketawa. Kita abaikan ape saje yang orang umpatkan di belakang kita. Kita pekakkan telinga kita.

Aku ingat lagi, masa kita sama2 berkongsi rahsia. Aku cerita tentang benda yang aku x penah nak kongsi dengan orang lain. Aku rasa selesa dengan kau. Kau buat aku jadi diri aku sendiri. Aku mampu lepaskan ape saje yang terlintas dalam fikiran aku. Kau pun sama, beritahu aku benda2 yang x mungkin kau kongsi dengan orang lain. Sejak kita berkongsi rahsia, ak rasa ade satu ikatan lutsinar yang mengikat kita. Ikatan yang sangat kuat.

Masa tu, aku menangis. Aku yang ego, yang benci bila orang lain tgok muka menangis aku, menangis depan kau! Betapa lemahnya aku rasakan diri aku ketika itu. Betapa aku perlukan kekuatan ketika itu. Dan kau hadiahkan aku satu hadiah. Kau bagi aku kata2 semangat. Kau nyanyikan aku dengan suara merdu kau. Betapa aku hargai hadiah tu. Sampai sekarang aku biarkan je rekod tu ade dalam mp3 aku. Aku mainkan rekod itu di telinga aku di malam hari tika aku rindukan kau. Tika aku teringatkan kau. Tika aku teringatkan masa dahulu.

Ada satu masa aku menangis lagi. Menangis yang aku pun x terbayang aku boleh menangis macam tu. Air mata bagaikan air terjun, mengalir tanpa mengira arahan aku untuk berhenti. Dan kau, lagi sekali menenangkan hati aku. Kau temankan aku sampai muazzin menyeru menghadap Allah. Rupa2 nya besok tu kau ade hal, kau kena bangun awal. Tapi kau tetap temankan aku. Aku suruh kau tdo dlu, tapi kau xnak. Kau kata kau xkan pergi selagi aku masih begitu. Ya Allah, ketika itu aku berdoa, Kau rahmatilah hidup dia Ya Allah. Kau balaslah kebaikan dia kepada aku..

Aku rindukan kau. Kau sihat? Kawan2, love story, housemate, exam, family kau. Ape cerita sume? Da lama aku x bergelak ketawa seperti dahulu. Ketawa yang hanya aku akan dapat bila bersama kau. Aku akan senyum selebar yang mungkin bila aku bersama kau.

Aku tunggu kau. Aku percaya ikatan lutsinar tu masih wujud. Kukuh. Aku yakin.

KAu tau, aku mengharapkan sesuatu yang mustahil. Aku harapkan seseorang datang pada aku tika aku bersedih. Tika aku mahu menangis. Tanpa aku berkata apa2.

Aku mahukan seseorang yang memahami aku. Tolonglah, hati ini penat. Penat memendam. Penat bertahan. Sekarang aku selalu sangat pendam. Bila aku sedih, aku cuba utk lupakan. Aku buang benda2 benda2 tu dari fikiran aku jauh2. Aku cuba sedaya upaya untuk terus ke depan. Aku x mampu utk menzahirkan diri aku yang sebenar. Bukan aku xnak, tapi aku xboleh. Tiada siapa yang boleh menjadi tempat itu. Tiada siapa sekarang yang mampu menembusi satu dinding yang aku x mintak dia wujud pun dalam hati aku.

Ya Allah. Kau tabahkanlah hati ini. Aku sedang berusaha. Kuatkanlah hati aku. Berikan aku kekuatan. Hanya Kau yang paling mengetahui hati ini..Chikara kashite...

ラベル:

 
posted by pja_chan at 17:57 | Permalink |


8 Comments:


  • At 2/5/09 10:25 午後, Blogger Wan Harun

    sesungguhnya sabar itu separuh daripada iman
    maka bersabarlah wahai sahabat :)
    setiap kesusahan, ade kesenangan
    wat i c in u, a brave, kental girl
    oe should i say woman?
    hihi :D

     
  • At 3/5/09 12:11 午前, Blogger D.a.n.i.a.l

    rilex....uhuh..tu je aku ley ckp..

     
  • At 3/5/09 12:15 午前, Anonymous si kacak bergaya

    siot ko pija..
    aku sebak kot bace..hahah~


    lek la, manusia brubah..
    but i rase, ikatan tuh still ader..jgn rsaw la sis...

    amin~

     
  • At 3/5/09 2:08 午前, Blogger HE

    setiap mnusia ade perasaan

    kuatkan smangat

     
  • At 3/5/09 2:47 午前, Blogger pja_chan

    ::syazwan
    thnx bro! u sounds like ke-abang-an plak hehe. i think woman x kot. hehe. dak kecik lagi kot aku nih huahaha.

    ::danial
    tq. tada hitotsu no kotoba dake mo anshin saretayo. arigato. =)

    ::si kacak bergaya
    waha! bangga nye dapat buat ko sebak hehe. yup. aku yakin dat bond tuh still wujud. n hope dat akan wujud smpai liang lahad la. amin~

    ::hairman
    thnx hairman. perasaan xbape stabil plak lately hehe.

     
  • At 3/5/09 6:59 午後, Anonymous bob

    sume komen mcm bajet baek!!
    ahhh, ak xnk komen pape....
    hahahaha
    tq la lyn ak smlm ek....

     
  • At 5/5/09 1:00 午前, Anonymous 匿名

    kepada pau kumbang yang comel:

    *senyum*

    *tepuk belakang*

    aku baru melalui saat tu..
    sabar ya sis ku sayang^_~

    tentang dinding hati itu,
    mungkin kau tak minta
    tapi atas perasaan kau jua ia terbina

    kau keraskan hati kerana kau penat.
    penat merindu dia.
    penat menahan rasa
    penat memujuk jiwa

    hasilnya adalah satu dinding konkrit yang kau tak benarkan siapa pun tembusinya.

    sis,
    bicara sama Dia,
    rindu itu akan sampai jua
    lewat ikatan kukuh kamu berdua

    pendam itu bukan yang tebaik.
    tahu sesuatu?
    blog itu pengubat duka
    blog itu pendengar setia
    blog itu pembesar suara
    blog itu penenang jiwa...

    luahkan disini.aku dengar.disaat kau tak punya sesiapa^^

    mungkin aku tak bisa genggam tangan kau,usap kepala kau,tepuk bahu kau,kesatkan airmata kau,
    tapi aku ADA untuk kau.sentiasa.
    ADA itu tak bermakna jasad aku harus disana.kau faham kan sis?

    aku sayang kau.da takmo sedey da.
    aku tenyeh kepala kau cam shin chan kang kalo ko sedey

    -hugs-

     
  • At 9/5/09 8:51 午前, Blogger pja_chan

    ::bob
    eleh bob jeles~~
    bior la haha~

    ::kura-kura
    tq sis ^-^
    wah gile la! airmata aku bergenang baca komen ko..
    sgt mengharukan hati ini
    ye, aku tau ko ada..xpnah aku rasa ko jauh dgn hati ini..
    even jasad kita berjauhan..
    macam bintang kan?
    bintang tu tetap ade di langit..
    cuma dia muncul atau tidak je di malam hari
    cam tuh la jgak kita =)