2009年6月6日土曜日
Speech Contest version 2
yeah~2nd story of speech contest k..

so yg menyertai nye adalah 11 org, lebih sorg daripada speech contest lepas..
iaitu, ak, hawa, famer, picak, syakirin, jim, pi-sang, firdaus, suhaily, ermi, marwan..

mae to kuraberuto, issou yokatta to omoimasu..*compare ngn b4 nih, lg better ar rasanya..*

sbb sume masuk dgn rela hati ahhaah~

so, everything mmg berjalan lancar. sume speech pon best2. tajuk mnarik2.

So aku punya tajuk is 'Sora. Hoshi. Egao.' which means 'Sky, Stars, Smile'. Hoho. Jitsuwa, *sebenarnya* sapa2 yang penah baca blog aku mesti perasan hoho. Sila rujuk entri ini. Boleh kata aku agak translate ar entri tu jadik dlm nihongo *japanese* muahahha~

tapi bukanla tu je speech aku. entri tu juz a part of speech aku. cam intro camtuh je la. ade la dlm lbih kurg 6 min 50 saat lbih aku mmbebel sorg2 kat dpan tuh. huhu. tp alhamdulillah, even ade byk kot tersalah ckp, tp kali ni aku btol2 puas ati!

after happyou *announce* sapa menang, aku call mama. ak nak mama jadi org 1st yg aku btau directly. bile aku btau, mama gelak kuat2. ahha. apela mama nih. klaka je. kiki.

Aku dapat idea tuk gabung tiga2 tuh pon sbb mafuza snsei yang cadangkan.. snsei, hontoni arigatou gozaimashita!

So, compare ngn speech ak b4 nih, aku lagi puas hati la. aku dapat sampaikan ape aku nak cakap kat sume org. so, juz tinggal samada dorg dgr ke x je la kan.. Tapi kali nih pnya speech contest, x sesibuk cam dulu. HAha. Dulu aku kena wat byk kali gile. Kali ni ok la sket, x sebanyak dlu kena tulis bnda sama byk2 kali. Nak jmpa snsei pon susah, asyik2 hoshuu *kelas tmbhn* xpon tsuishi *repeat exam* hoho.

kepada suhaily, tq for ur speech. kita cam buat announcement gak ar kat atas pentas tuh. ko ngn aku. bongek! haha~

Kepada mereka yang mendengar, goseichou arigato gozaimashita...

Bes~dpt byk pengalaman lg..nak kumpul byk2 omoide *kenangan* selagi aku boleh..

So, 1st place is Famer (sassuga~~) 2nd is Hawa (big congrats Hawa-cchi!) n alhamdulillah aku 3rd place..4th is picak hoho.

So, famer, hawa dan saya akan bertanding lg pada bulan 7 nih. ntah, kat mana tah hoho. luar AAJ ar tp. xigt da nama dia. So, doakan kami people! ^-^~


'夜空 みたい に くても ピカ ピカ って いる おかげ で そうな すっごく きれい に えます . 人生 も この ような もの では ない でしょうか ?'



ラベル: , ,

 
posted by pja_chan at 6:59 | Permalink |


4 Comments:


  • At 6/6/09 7:47 午前, Blogger Nurhanisah

    whoaa
    スペーチにコンテスト入るの?
    すごいじゃん。。

    well
    it will be held at our place ;)
    again..i guess
    since last year it was here too

    go go girl!
    \(^^)/

    できるだけがんばって~
    じゃ、またね。

     
  • At 6/6/09 8:59 午前, Blogger bawangmerah

    kan aku dah kate, kau menang nye.
    kau tak caye...
    dah dah.
    sila belanje aku. ok?

    p/s: dah lame weyh tak gune word 'bongek'. sejepun-jepun kau, ingat lagi EK perkataan cmtu.

     
  • At 6/6/09 5:07 午後, Blogger pja_chan

    ::nurhanisah
    sou desu..detayo..
    souka, sou dattara, aeru kana? atashitachi..
    dekirudake jana kute, ganbatte imasu yo! hehe. jya javascript:void(0)mata ne~

    ::bawangmerah
    eh2. bile ak ckap mau blnja? ish. smpi skrg ak gune perkataan tuh. comel pe. xkan ku lupe hehe.

     
  • At 7/6/09 5:11 午前, Anonymous 匿名

    omedetou2!!!!!! sassugane pja-chan dakara... sen i ippai de yarou!!!!