2011年2月24日木曜日
Semoga Dia terus menyayangimu.
Assalamualaikum wbt.


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Ya Allah, baru ku tahu maksud kalimah bismillahirrahmanirrahim itu. Sungguh indah, sungguh menyentuh hati, subhanallah.

Dan jazakillah kepada yang mengajarku tentang itu haritu ^^
Kalau ada rezeki akan saya cerita ye tentang kalimah agung itu.

Okeh, ni baru intro hihi. Intro yang xde kaitan kot. :P

Umur saya alhamdulillah sudah 20 tahun 3 bulan 12 hari..kot? hehe. Alhamdulillah atas izinNya dapat saya bernafas lagi menikmati nikmat iman dan islam sampai saat ini. Sungguh besar nikmatNya padaku padahal aku jarang sekali mengungkap kata syukur padaNya, padahal aku sering sekali melupakanNya saat dunia terlalu indah bagiku. Astaghfirullahalazim..

Tiada lagi angka '1' pada umur saya tetapi sudah berganjak kepada '2'. Terasa tua pulak hehe :P
Tapi, umur itu hanyalah angka. Yang penting UMUR kita dalam islam. Kefahaman dalam islam yang menentukan UMUR sebenar kita disisi sang Pencipta, bukan umur disisi manusia.

Bila merenung diri hamba yang hina dan busuk dengan lumpur2 dosa ini, berapa agaknya umur hamba? 1 tahun pun mungkin tidak sampai. Mungkin aku barulah bayi yang baru lahir ke dunia,insan yang baru melihat apa itu CAHAYA, atau mungkin aku masih janin dalam kandungan tarbiyyah.

Sepanjang hidup aku 20 tahun ini, mungkin aku banyak menyumbang kepada manusia2 yang mengenali diri ini, dimana semua itu xkan berlaku tanpa izinNya. Segalanya datang daripada Nya. Tapi apa yang aku ingin tegaskan disini, bukan apa yang telah aku sumbangkan pada manusia2 lain, tapi apakah yang aku sudah sumbangkan pada Allah? Pada agama Allah?

Tiada mungkin.

Jadinya, walaupun umur saya sudah 20 tahun tapi saya harap UMUR saya juga semakin bertambah angkanya selari dengan proses tarbiyyah dalam diri ini. Kuharap, semoga Allah sentiasa membawa aku lebih dekat kepada diriNya, untuk mencintaiNya lebih dari segala2 isi bumi ini. Kerana aku ingin mencintaiNya walau sehina apa pun diriku.

Aku ingin sampai ke daerah itu. Sungguh, hati ini sangat ingin sampai kesana. Jadi Ya Allah, izinkan aku. Bantu aku. Kuatkan hati aku untuk terus berjuang. Kuatkan aku untuk menerima segala dugaan dan ujian dariMu. Lembutkan hati aku untuk menerima segala yang Kau tetapkan untukku. Tabahkan aku untuk menyucikan hati aku yang tebal dengan dosa2 semalam. Ampunkan dosa2 aku Ya Allah. Sungguh, aku adalah hambaMu yang hina sehina2nya, tapi hanya pada Kau aku mampu memohon pertolongan. Bantu aku untuk menyucikan diri ini Ya Allah. Dan jika aku ditakdirkan untuk 'pergi' dahulu, semoga nafas terakhir aku adalah ketika aku berjuang di jalanMu, dalam keadaan islam yang sebenar, dalam keadaan dimana Kau redha dengan pemergianku.

Perkenankanlah Ya Allah..

Ini harapan saya untuk diri saya. Dan ini juga harapan saya untuk diri awak.

Selamat hari lahir. Semoga Dia sentiasa menyayangi dan memeliharamu~ Kerana kasih sayangNya hanyalah untuk insan yang terpilih sahaja. Amin Ya Rabbalalamin..
 
posted by pja_chan at 11:31 | Permalink |


0 Comments: