2011年8月11日木曜日
Bismillah...

Alhamdulillah Allah masih beri kesempatan untuk saya bernafas sehingga hari ini.
Dan..Dia bagi saya peluang untuk Ramadhan tahun ini! :)
Alhamdulillah.

Syukur itu lebih tinggi nilainya dari sabar. (betulkan saya kalau saya silap)
Lately, selalu sangat rasa diri kurang bersyukur.
Sebab lately saya selalu rasa xpuas hati. Ade je benda xkena.

Bila harapan itu letak pada manusia, kita akan kecewa. Tapi, bila harapan itu kita letak pada Allah, insyaAllah apa jua yang terjadi kita xakan kecewa.

Yeah, a very great reminder for myself. When I'm disappointed with anyone, with something, I try to think this way, to motivate myself back.

Berilah kerana Allah. Berilah dengan harapan mendapat balasan daripada Allah, bukan dari manusia. - inspired from this ---> sila klik.

Ikhlas memang sangat susah. Even kadang2 diri sendiri pon xtahu samada betul2 ikhlas atau tidak.

Masih mencuba untuk itu.

Semoga Allah permudahkan.
Any nasihat, idea dan sbg nye sangat dialu2 kan :)
 
posted by pja_chan at 14:34 | Permalink |


1 Comments:


  • At 11/8/11 10:50 午後, Blogger Syafa Mohamed

    If deep in our heart,we are truly sincere to advise the other muslims for the sake of Allah,we will not suppose to feel offended or disappointed when our advices aren't listened...
    Why?
    Because we are the one who said that we do it because of Allah

    apply this to everything,insyaAllah it might work less or more akak:)

    semoga Allah teguhkan hati kak pja dijalanNya,iA^^