2010年3月9日火曜日
random.
Uwah. 13 more days to go. Xsedar pon.MySpace

Berdebar2. hepy.MySpace sedeyMySpace TakotMySpace Sume ade. wooo~

Semalam dpt duit. Adui banyaknye JPA bagi. Ketar tangan nak pegang duit banyak sangat nih.
Lepas ni, mama da xleh pegangkan duit kakak yang banyak tuh da.
Pasni semua benda kakak kena urus sendri. Rumah, MASAK, belajar, pasar, beli barang dapur, bayar tuh bayar ni. Woo mama da jauh xleh nak tolong kakak da~ uhukhuk~MySpace

Ish2. ni nampaknye nak tunjuk ke-mengada-an saya kat semua orang da nih. Cukup2.

Ape saya nak buat 2 dalam 2 minggu lagi ade kat Malaysia nih? Hehe.
Saya mahu duduk rumah diam2. Kalau xkuar jalan2 pon xpe.
Nak makan makanan Malaysia sebaaaaaanyaaaakk yang boleh.
Mahu feeling duduk di rumah. Mahu makan mama masak sambil belajar teori.

Adui cakap pasal makan, saya nih asyik belajar teori je. Praktikal nye baru berapa kali. Kire guna satu tangan pon xsampai rasanye.
Yang dah praktikal pon, asyik separa gagal je. Kurang garam la, terkeras la. Rasa lain macam. Xbest cam mama punya la konklusinye.
Hmm maybe kurang kasih sayang hihi.

Wuu. Saya rasa sangat serba salah sama mama. Woo xabes2 pau duit dia ishh.
Dah tuh, mama asyik nak belanja yang mahal je plak tuh.
Walhal ade je yg lg murah. Saya nak ambek yang murah mama suruh pilih yang mahal.
Selalunye mama xbg beli mahal. Rumah kami, ekonomi alhamdulillah stabil la kot..tapi kalau bab berbelanja nih, xdela boros dan asyik nak yang mahal2 je.
Kami pon pernah susah dulu jadi kami tahu :)
Tapi kali ni mama belanja habis2 anak perempuan dia sorang nih.
Sampai ada sekali tuh, saya cakap kat mama
'Kalau nak belajar tinggi2 pun, kena ada duit kan ma. Kalau xde duit xke mana pon nanti. Kesian dekat yang xmampu tuh'

Alhamdulillah saya bersyukur.
Allah kurniakan saya abah dan mama yang sihat untuk cari duit untuk kami anak2.
Allah kurniakan saya family yang ramai. Ceria walaupun kadang2 tensi juga hehe.
Dia kurniakan saya kawan2 yang best. Sebab kalau xbest saya xnak kawan ahaha.
Alhamdulillah Allah bagi saya peluang untuk menjejakkan kaki ke Jepun, impian saya sejak kecil.
Alhadulillah alhamdulillah saya syukur~ :)

Ouh. Xsampai lagi 2 minggu saya nak stay Malaysia. Saya mahu rilek2 duduk rumah.
Tengok drama jepun pon da bosan sbb saya fikir nanti sampai sana bahasa satu tuh je la yang akan keluar dari mulut ni, yang akan menyapa kelopak telinga saya nih.
Jadi saya memilih mahu tengok cerita Melayu, Korea ataupun BI.
Tapi kalau saya terasa Bahasa Jepun saya dah kronik, saya bukak la sekejap. Hihi.

Eh tapi mungkin atas ajakan abah kami pergi Terengganu kot minggu depan. Anggap ganti holiday yang saiaku dulu punya je la. Hehe.

Semalam saya mimpi. Mimpi kat airport sudah. Maybe kali ke 2 atau ke 3 barangkali.
Saya sandang beg, tapi time tu saya sorang2. Baru balik dari toilet mungkin.
Kawan2 lain ade dekat tempat lain. Saya layan blues sambil jalan sorang2.
Tiba2 saya sudah nangis sorang. Wooo~
Saya sedey la mahu fly. Ish berat hati.
Kepada kawan2 saya, kalau mahu hantar saya nanti kat KLIA, silalah datang.
Kalau x menyusahkan.
Tapi saya dah buat hipotesis.
Hipotesis saya kalau semakin ramai datang hantar saya, semakin kuatlah saya akan nangis. Maybe.
Uuu. Takutnya. Habislah kantoi muka busuk nangis saya nanti. Macam ni pon mungkinMySpaceboleh jadi. Ehehe.

Aih. Dah panjang dah saya mengarut. Tata :)

ラベル: , ,

 
posted by pja_chan at 18:28 | Permalink |


2 Comments: