2011年1月10日月曜日
Unbalanced state
Assalamualaikum wbt.

Ok senyum2! Huuuuu~
Walaupun hari tidaklah seindah mana.

Walaupun saya sudah jatuh cinta, tapi x bermakna hati ini sudah pulih.
Tidak. Tidak sama sekali.
Cumanya mereka yang saya terjatuh cinta tu, menjadi sedikit kekuatan saya.
Sedikit? Mungkin banyak. Tapi yela, cinta jarak jauh nih..
Saya dah lemah semula.
Saya nak recharge.

Hari tu, saya sedih. Sebab kena tegur.
Tapi dengan bahan bacaan. Ditakdirkan saya terbaca sesuatu yang agak buat saya tersedih.
Besoknya tu, saya kena tegur lagi. Dengan orang pulak kali ni.
Cuma, orang tu xdela berniat pon. Kebetulan apa yang dia cakap tu ada kena mengena dengan saya.
Tapi...entahlah. Mungkin saya ni kebal kot.
Kebal dengan teguran2 indirect camtuh.
Nasib baik Allah beri saya kekuatan untuk menadah telinga mendengar teguran2 tu semua.

Memang betul, Allah ada banyak cara untuk menegur kita.
Dengan alam, orang, barang.
Dengan melihat, mendengar, membaca.
Allah sentiasa berbicara dengan kita.

Ada orang cakap kat saya, kalau nak berbicara dengan Allah, kita solat.
Tapi..kalau nak Allah berbicara dengan kita, baca al-Quran. Baca tafsir sekali.
Jazakillah :)

 
posted by pja_chan at 15:44 | Permalink |


1 Comments:


  • At 17/1/11 9:30 午前, Blogger kid

    salam :)

    it's a two way communication. both solat and baca quran.

    bukan ke dalam solat kita baca ayat quran? kita tak sedar senanye kite sedang berinteraksi sebab kita lakukan solat sebagai rutin :)

    nnt suruh kakak2 tu terang pasal interaksi dengan alQuran, ya? :)

    sayang kamu!