2010年5月12日水曜日
Dugaan demi dugaan
Assalamualaikum.

Lately, mood saya betol2 macam ombak. (Teringat lak masa BTN haha)
Serius ombak ar. Xtipu.
Senang sangat nak marah. Senang sangat nak ketawa. Senang sangat nak terharu. Senang sangat nak gembira. Senang sangat2 nak sedih xpasal2 xde sebab. Senang sangat2 nak melenting. Emo2.
Macam2 hal ade je xkena.

Masuk kelas kena bersabar dengan sensei yang tulisannya kalah budak darjah 1. Dah tuh habis kelas kena buat test yang konpem2 ar xreti nak buat kan.

Lepas tuh, ade plak kelas yang kena mengadap video bertemakan sejarah Jepun zaman Meiji dulu. Kalau takat tengok je xpe, kang dia suh amek point2, summary kan, bla2. Aduhai. Sejarah Malaysia pon aku xlepas lagi wuhuu TT___TT

Da tensen2 nak pegi jogging xde kasut bes. Sapa suh xbawak kasut sukan dulu?! Aihh. Nak beli baru xde duit. Duit aku banyak abes kat makanan n barang dapur je. Ehe. Bese la saya. Mana boleh xmakan kan.

Nak jogging, nak dengar mp3. Tapi charger lak xleh charge. Sumpah la saya menyumpah2 arituh. Da tuh macam budak kecik menangis xde bateri. Hishhhhhh. Tah pape tah.

Lampu rumah lak da jadi lampu disko. Sabar je la. Xpasal da bergelap semalam.

Penyangkut baju pulak da patah tadi. Woah. Dugaan2.

Sabar fiza sabar. Ade je benda xkena kan. Time2 ni jugak la. Sabar2.

Baru lepas baca entri ni. Betol. Xbaik saya asyik mengeluh. Banyak je nikmat Dia bagi kan. Tapi saya ni asyik mengeluh2 je. Astaghfirullah.

Syukur saya sihat tiap2 ari. Syukur saya cukup makan tiap2 hari n sepanjang masa. Haha. Syukur ada kawan2 yang sentiasa hiburkan hati saya. Syukur ade orang yang temankan saya bila saya sunyi, bosan. Syukur ade orang yang boleh tadah telinga kat sume keluhan2, aduan2 saya. Syukur :)

Alhamdulillah.

*******

Saya baru sedar. Saya gembira2 kat sini, tapi saya xsedar saya da tersakitkan hati orang lain yang juga berada di tempat lain la kan. Walaupun bukan salah saya 100%. Tapi memang puncanya saya la. So, 本当にごめん。Tapi benda ni memang xboleh elak. 言ったじゃん、こんなこときっとあるって。。Yang ni pon kire dugaan gak la. Dugaan emosi.

Sebenarnya point utama post ni yang ni je. Atas2 tadi tu terbebel lak. haha. :P


ラベル:

 
posted by pja_chan at 8:03 | Permalink |


3 Comments: