2010年5月8日土曜日
Basket dan Speech
Assalamualaikum.

Hari ini ade BBQ bersama senior2.
Sedap. Seronok. Sebab perut saya kenyang. お疲れ様皆さん~

Lepas BBQ, lepas asar kitorang pon ramai2 pegi main basketball.
Semangat nih haha. 7 orang semuanya, kami 6 orang, campur sorang lagi senior.

Masa main, bola terkena kat kepala saya.
Kuat sangat. Sakit. Kuatnya tu sampai gigi aku bertemu gigi la.
Kepala jadi pusing. Pening. Bingung sekejap tadi.
Alias da cuak, sebab dia yang baling bola tuh haha. Sian alias. Bukan nye ko sengaja pon kan. Xpe2. ごめんね~

Lepas tu dorang sume nak lawan buat team. Tapi saya da xde mood nak main, so saya xnak main la. Saya main baling2 bola sekejap, tapi xstabil lagi. So saya jalan2 dalam court tuh, terjumpa satu pintu.

Keluar pintu, ade banyak tumbuhan liar je kat luar. View xbes sangat pon. Ada puntung2 rokok sikit2, agaknya port orang hisap rokok la tuh.
Tapi bes. Sebab cuaca cam redup, bukan mendung, pastu angin pon sedap2 je.
So saya pon buat keputusan lepak situ jap sementara menunggu kepala nih stabil balik.

Mood da xde tau. Tapi bukan aku salahkan Alias mahukan mereka. Tidak2. Tapi cam tibe2 xde mood. So ape lagi, dengan mp3, sorang2, depan pokok2 hijau tapi liar, dengan angin sedap, redup lagi n langit biru lagi. Memang bes. Pastuh ade soundtrack bunyi kasut n bunyi bump bola dalam court, memang umphhh!

Xde mood xde mood xde mood. Woo. cane ni. Tibe2 rasa nak menangis. TT__TT

Tibe2 mp3 tu terplay speech saya masa kat AAJ dulu. Huu. Layan la. Dengar balik.

「笑えるか笑えないか決めるのは自分です。」
The one to decide ourself whether to laugh or not is ourself.

Lepas dengar speech tu dari awal sampai habis, saya rasa boleh senyum balik. Betul la. Nape tibe2 nak sedey2 nih?? Kan kan?

Ape yang ada dalam speech tu semua saya yang buat sendiri. Bila fikir balik, macam diri yang dulu motivate diri saya yang sekarang pulak. Haha. Tapi, bersyukur. Sebab Allah playkan speech tu time saya tengah down tadi. :)

ラベル: , , ,

 
posted by pja_chan at 19:33 | Permalink |


1 Comments:


  • At 8/5/10 10:38 午後, Anonymous 匿名

    likeX333333.... len kali wat video sendri speech plak~ ;p nayami no nai egao wa yappa ichiban daze~~